Nu toate afacerile sunt destinate succesului, iar în zilele noastre începerea unei afaceri fără a lua în calcul promovarea online e aproape de prisos. Deși oferă o mulțime de variante de promovare, strategia ta poate fi neprofitabilă dacă îți scapă din vedere chiar ceea ce e mai important: povestea afacerii tale și crearea unui brand.
Dincolo de calcule și de strategii de reducere a costurilor și de obținere a rezultatelor, o afacere este departe de a se baza doar pe numere.
E important să comunici mesajul potrivit chiar acolo unde trebuie.
Poți lua în calcul acest aspect atunci când construiești strategia ta de promovare apelând la publicarea de articole, advertoriale și/sau comunicate de presă pe site-uri importante din nișa ta de activitate.
De la micile afaceri până la marile corporații, promovarea este cea care aduce rezultatele și cea care spune povestea din spatele numerelor. Iată de ce ar trebui să alegi publicarea de materiale pe site-uri cu autoritate din domeniul tău:
-
Pentru că este o modalitate premium de promovare care îmbină mai mulți KPIs importanți pentru orice business: trafic organic și de tip referral, vizibilitate în motoarele de căutare, conversii. A posta un articol cu linkuri do-follow pe un site cu autoritate va crește automat pozițiile cuvintelor cheie targetate. În plus, articolele cu linkuri pe homepage pot aduce până la 900 de vizite în primele 24h, conform ultimelor noastre studii de caz.
-
Pentru că asocierea afacerii tale cu unele dintre cele mai importante trusturi din țară va aduce un plus de încredere pe drumul către construirea unui brand. Click-urile provenite de pe site-urile importante din nișa ta sunt garanții vizibilității și ai încrederii pentru brandul tău. Iar această abordare îți va aduce rezultate pe termen lung.
Marile trusturi de presă permit publicarea și promovarea liberă a mesajului pe care îți dorești să îl transmiți.
Un aricol SEO, advertorial SEO sau comunicat de presă scris și optimizat așa cum trebuie te va propulsa în domeniul tău. Vei avea controlul 100% asupra a ceea ce se transmite prin articolul redactat pentru afacerea ta (pentru că îl poți scrie chiar tu, departamentul tău intern de content writing sau departamentul de content al agenției cu care lucrezi). În plus, articolele pe site-uri importante de presă, reviste din diferite domenii sau ziare naționale de știri/economice te vor ajuta să ajungi la un număr foarte mare de potențiali clienți relevanți. Practic, vei fi acolo când ei citesc noile articole din online, comunicând exact mesajul pe care ți-l dorești, ceea ce valorează mai mult decât un simplu anunț plătit.
În plus, asocierea ta cu cele mai importante trusturi din nișa în care activezi generează principalul obiectiv al fiecărei afaceri: CONVERSIILE.
Iată câteva sfaturi pentru o campanie de articole SEO, advertoriale SEO sau comunicate de presă cât se poate de eficientă:
1. Targetează publicații adresate publicului tău
Fără doar și poate, acesta este unul dintre cele mai importante aspecte atunci când începi strategia ta de promovare prin astfel de articole și de comunicate de presă. Cititorii publicațiilor pe care le alegi devin potențialii tăi clienți, astfel e mult mai simplu atât să comunici mesajul potrivit publicului potrivit, dar și să aduci un plus de valoare brandului tău, prin încrederea garantată exact publicului țintă.
Ultimul lucru pe care și-l dorește orice antreprenor este investiția de timp și bani într-o strategie de promovare care nu va avea efectul scontat. Analizează atent publicul publicației pe care urmează să postezi contentul dedicat afacerii tale și te poți aștepta atât la vizibilitate mai mare, cât și la un număr mai mare de clicuri și, implicit, conversii.
Cum să începi? Alege 3-5 publicații (reviste online, site-uri de știri, ziare naționale) pe care le consideri foarte relevante pentru business-ul tău și creează exact tipul de articole SEO, advertoriale SEO sau comunicate de presă care să se potriveasă acelui gen de publicații și care să atragă cititorii.
Asigură-te că folosești în contentul creat cuvintele cheie pe care vrei să le targetezi și alege linkurile potrivite pentru promovare. Apoi găsește un titlu bun și creează un banner în tendințe și poți fi sigur că vei ajunge exact acolo unde sunt și clienții tăi!
2. Spune o poveste, nu o reclamă
Publicul de astăzi este destul de sofisticat cât să nu mai creadă simplele articole de promovare clasice. Pentru a-ți atrage public de calitate trebuie să uiți chiar și tu că ai ceva de vândut. Povestea va face treaba pentru tine.
Îmbracă totul într-o poveste actuală care să prindă sau vino cu ceva nou. Ajută-ți publicul oferindu-i informații pe care nu le știa, oferă sfaturi și soluții pentru problemele celor care citesc articolul tău. Nu încerca să-ți vinzi produsul cu orice preț. S-ar putea să fie timp irosit.
Asigură-te că articolele și advertorialele SEO pe care le publici sunt foarte bine documentate în prealabil și că vin cu o informație de calitate pentru publicul tău. Uită de simpla comunicare a unor beneficii în comparație cu celelalte oferte de pe piață și îmbracă totul într-o poveste cât se poate de interesantă și de creativă. Informază-ți publicul, iar acesta de va răsplăti cu încredere și cu obiective atinse.
Uită de strategiile persuasive prin care tot ceea ce produci sau comercializezi este la superlativ. Tot ceea ce contează astăzi este calitatea, nu cantitatea.
3. Realizează-ți propriul plan editorial
Nu trebuie să fii o publicație mare pentru a-ți crea propriul plan editorial, dar te poți inspira din articolele publicate de revistele și ziarele pe care le citești.
Gândește-te că strategiile de promovare depind în foarte mare măsură de sezon și de perioada anului. Creează-ți un plan pentru fiecare advertorial, articol sau comunicat de presă pe care vrei să îl publici într-o anumită perioadă de timp. Ia în considerare sărbătorile naționale, perioada Crăciunului sau Black Friday-ul pentru a crea content care să aibă legătură cu aceste perioade importante pentru orice calendar de marketing.
Creează-ți contentul cu ceva timp înainte, astfel încât să-i poți aduce îmbunătățiri pe parcurs. Nu uita că e important ca mesajul și conținutul să fie extrem de actuale și de bine informate, astfel încât să îți poți convinge publicul că vei oferi exact ceea ce își dorește.
4. Editorii și redactorii – cei mai buni prieteni ai brandului tău
Editorii și redactorii sunt esențiali pentru o strategie de conținut ca la carte. E important să fii în relații bune cu aceștia pentru a obține exact rezultatul de care ai nevoie fără prea multe bătăi de cap și modificări.
Caută să fii întotdeauna deschis la noi perspective asupra afacerii tale și, extrem de important, învață să spui nu fără a agasa. Într-adevăr, părerea ta contează extrem de mult, dar imaginația redactorilor și editorilor tăi poate funcționa diferit de a ta, așa că alege întotdeauna calea cea mai puțin ofensivă de a-ți spune părerea în legătură cu un articol, advertorial sau comunicat de presă.
Pentru a fi sigur că articolele tale sunt exact așa cum îți dorești, caută să lucrezi cu interni sau păstrează colaborări de lungă durată. Într-o colaborare foarte bine consolidată rezultatele vor fi întotdeauna pe măsura așteptările, iar lucrurile vor fi mult mai simple atât pentru tine, cât și pentru cei care se ocupă de content writing.
5. Titlul, headline-ul și concluziile – elementele care fac diferența într-un articol SEO
Pentru a fi sigur că obții clicurile pe care ți le-ai propus trebuie să oferi, în primul rând, un titlu neplictisitor. Acest element este cel mai important pentru articolele tale pentru că este motorul care determină utilizatorul să dea clic. Încearcă să pui o întrebare în titlu sau asigură-ți cititorul că va găsi în interior o informație pe care nu o știa. Caută titluri potrivite perioadei și sezonului pentru a atrage și mai mult.
Poți încerca mai multe tipuri de titluri și poți face un A/B test pentru a vedea ce titluri ți-au adus mai mult trafic de tip referral. Astfel vei ști exact cum să-ți denumești articolele pe viitor.
Headline-ul (sau începutul articolului) este important pentru că acesta stârnește interesul cititorului și îl face să parcurgă articolul până la final. Poate chiar să dea clic pe linkul tău. Alege headline-uri interesante care stârnesc curiozitatea și mențin cititorul atent.
Concluziile sunt, de asemenea, cele care fac diferența dintre un articol bun și unul mai puțin bun. Alege să creezi concluzii interactive pentru a aduce engagement (semnalele sociale și comentariile sunt un element foarte important pentru autoritatea ta în Google). Realizează un rezumat concis care să convingă utilizatorul că ceea ce a citit îi va fi de folos sau încheie articolul cu un motto care să-i aducă aminte de tine pentru mai mult timp.
Conținutul este extrem de important, tocmai de aceea este important să urmărim întotdeauna calitatea textelor scrise cu scopul promovării în presă.
Cum ne dăm seama că o campanie de promovare în presă ne va oferi rezultate
Acum că știi exact cum să realizezi articolele SEO/advertorialele SEO și comunicatele de presă perfecte și sunt deja pregătite pentru a fi postate, trebuie să îți alegi cele mai relevante publicații pe care le vei posta.
Cum îți dai seama dacă o publicație este potrivită? Pe lângă nișa din care face parte, publicațiile de presă au mai mulți indicatori pe care trebuie să îi urmărești atunci când faci o achiziție: Domain Authority (autoritatea domeniului), Page Authority (autoritatea paginii), Spam Scor-ul, numărul unic de vizitatori și numărul de vizualizări sunt cele mai importante lucruri de care să ții cont atunci când îți alegi ziarele, revistele și site-urile de știri pe care vei posta. Cu cât aceste valori sunt mai mari, cu atât prețul va crește. Însă ia în considerare faptul că valoarea aricolelor este direct proporțională cu valoarea brandului tău și cu atingerea obiectivelor tale de vânzări.
Bannerele pe site-uri de presă – la fel de eficiente ca articolele SEO?
Bannerele pe aceste site-uri sunt o altă modalitate de promovare care ia amploare în online în ultima perioadă. Bannerele se măsoară în CPM (cost pe mia de afișări) și reprezintă modalitatea simplă de a transmite un mesaj despre afacerea ta. Un banner trebuie să apară de cel puțin 4-5 ori (alte studii spun de 7-8 ori) pe ecranul vizitatorului pentru a genera un lead, tocmai de aceea numărul de afișări este indicatorul principal și te va ajuta să obții rezultatele scontate.
În ceea ce privește tendințele din ultima perioadă, bannerele de tip ”grooveskin” sau ”pielea site-ului” au cel mai mare impact si sunt cele mai solicitate de catre marketeri. Aceste bannere pot fi targetate pe orașe, cu landing page pe hompage sau pe categorii relevante. Aspectul lor nu deranjează cititorii, și nu e nevoie să fie inchise de nicăieri (spre deosebire de pop-up-uri). Acestea pot fi afișate în partea de sus, în stânga sau în dreapta, în funcție de preferințe.
Despre WhiteAd Media
Alegând metoda potrivită de promovare vei ajunge exact acolo unde publicul tău are nevoie de tine. WhiteAd Media oferă exclusiv servicii de advertoriale (redactare și postare) pe toate publicațiile premium din România.
De ce exclusiv promovare în presă?
Pentru că este un serviciu de calitate care asigură rezultate pe măsura așteptărilor. Cu acordul colaboratorilor, putem pune la dispoziție viitorilor noștri clienți câteva dintre articolele, advertorialele și comunicatele de presă publicate.
Nu uita că ești creatorul propriului tău succes, iar noi suntem aici pentru a te ajutăm. Te vom ajuta să îți faci afacerea cunoscută în presa din România, vom fi vocea afacerii tale, iar tu vei deține controlul 100% asupra a ceea ce se va scrie despre tine în publicațiile pe care chiar tu ți le alegi. Mesajul comunicat va fi exact cel pe care ți-l dorești, iar tu vei fi mai aproape de client și îl vei face să aibă încredere în ceea ce îi oferi.
În plus, suntem aici pentru a te ajuta să îți stabilești un plan de promovare pe partea de branding și pentru a-ți oferi consultanță SEO. Te vom ajuta să ajungi chiar acolo unde îți dorești!
Descoperă mai multe despre viitorul afacerii tale accesând acest site.
Make every word count!