Advertoriale în presă – cel mai utilizat instrument de marketing și de SEO

Advertorialul în presă este un articol care îmbină un scop publicitar cu stilul jurnalistic.

El trebuie să țină cont de obiectivul său, de publicul căruia i se adresează, dar și de publicația unde va fi postat.

Obiective/cu ce scop este utilizat un advertorial:

  • ca și relații cu publicul: publicul este informat cu privire la o companie și produsele sale, se formează o imagine pozitivă în jurul acesteia (lider de piață, cea mai mare rețea de distribuție, cea mai rapidă creștere, rezultatele financiare, calitatea produselor și proceselor, noutatea tehnicilor și metodelor de conducere, etc.);

 

  • ca suport pentru procesul de vânzare: vorbește despre existența unei probleme și pune presiuni pentru rezolvarea ei, propune soluții. Articolele contribuie la generarea de leaduri (prospecți care vor deveni clienți);

 

  • ca ajutor în procesul de marketing: articolele pregătesc lansarea unui produs nou sau alte evenimente (seminarii, târguri, promoții), fac apel la emoții, stimuleaza discuțiile private și zvonurile. Uneori sunt modalitatea prin care se realizează campaniile promoționale.

    Publicul

Dacă publicația țintă îți arată cum sa scrii, cu ce limbaj și stil, publicul este cel care decide dacă citește, dacă crede ceea ce scrii, dacă te apreciază și dacă te caută. Publicul are trei cerințe: claritate, onestitate și atractivitate.

– Mesajul trebuie să fie prezentat cât mai clar și concis cu putință.

– Publicului nu îi plac laudele excesive și realitățile reinterpretate, ci vrea informații care pot fi verificate.

– Cititorului îi plac știrile pe care le poate folosi.

Publicația gazdă a advertorialului în presă

Cu cât articolul reușește mai bine să se integreze cu stilul revistei sau ziarului, cu atât mai înalte vor fi nivelurile de acceptare și încredere din partea publicului. De aceea e bine de construit fiecare advertorial pentru fiecare publicație în parte. Spre deosebire de reclame unde repetiția este regulă, fiecare advertorial are o apariție unică chiar dacă face parte dintr-o campanie de comunicare.

Publicitate prin advertorial cu un impact puternic

Specialiștii noștri în content sunt capabili a-și modela redactarea în functie de preferințele fiecărui client pentru a furniza cele mai bine scrise și captivante advertoriale în presă. Un advertorial poate fi perceput în mod natural ca un articol ce oferă informații de valoare, fără a manipula sau agasa cititorul; este o publicitate mascată.

Așadar, un advertorial este un tip de reclamă bine gândită și concepută care imită formatul editorial, dându-se exact după genul publicației în care va apărea. Pentru trusturile de presă, felul în care este redactat un advertorial tinde să copie stilul unei știri de mare valoare pentru publicul țintă.

Și dacă primul gând ce îți trece prin cap este că dacă apare în media, merită citit și luat în considerare, există și alte motive pentru care să-ți promovezi site-ul prin advertoriale în presă.

Care sunt cele 5 motive pentru promovarea afacerii cu advertoriale în presă?

  1. Ca și client, ai control total asupra conținutului ce va urma să apară în media. Tu oferi indicațiile dupa care ar trebui să apară, tu hotărăști forma finală a articolului plătit si tot tu decizi ce aspecte importante despre afacerea ta să apară în articol. Aceste texte sunt redactate de către content writerii de la WhiteAd Media atât în funcție de preferințele clientului, cât și în baza profilul trustului de presă.
  2. Link-urile inserate în articol contribuie la procesul de link building al site-ului tău, ajută procesul de SEO și astfel vei urca în clasamentul Google pe cuvintele cheie relevante afacerii tale;
  3. Datorită faptului că advertorialul va rămâne permanent în trustul de presă în care a fost publicat, publicul va putea accesa oricând conținutul și tu vei primi mai mult traficafacerea ta va fi mult mai vizibilă, treptat va crește numărul de vizitatori, audiența, și pe langă autoritatea in Google și credibilitatea ta ca brand, vor crește și vânzările. Cititorii se vor simți atrași de informațiile prezente în advertorial și nu se vor simți agasați ca în cazul unei reclame pe față care încearcă să-i determine să cumpere ceva.
  4. Publicațiile mai mici, preiau de la cele mai mari știri și conținut. Astfel ai toate șansele ca advertorialul tău să fie preluat și distribuit, deci mai mulți vizitatori pentru tine.
  5. Ba mai mult decât atât, cititorii acestor articole în presă vor fi mult mai doritori să facă acest mesaj cunoscut și altora, împârtașind pe rețelele de social media informația la care au ajuns. În acest sens, vei avea parte de reclamă gratuită pentru mai mult timp de la publicarea advertorialelor în presă. Și toate acestea se datorează formatului scrierii în cauză și abilității specialiștilor în content de a introduce avantajele unui produs anume într-o manieră cât mai atractivă și în același timp obiectivă.

Toate aceste motive pentru care să-ți promovezi site-ul prin advertoriale în presă sunt reale și ușor de obținut dacă vei alege o campanie de promovare în ziare și reviste online oferită de agenția noastra de marketing și advertising,  WhiteAd Media.

Contacteaza-ne